Menu Xerais

Un pequeno manual para desfacer estereotipos sobre o que vén sendo iso de ser galegos: «Galicia contada aos non galeguistas», de Manuel Veiga Taboada. Recomendación do blog «Rede Lectura»

Rede lectura, o blog da Asesoría de Bibliotecas Escolares, recomenda o libro: Galicia contada aos non galeguistas, de Manuel Veiga Taboada, publicado por Xerais na colección: Ensaio.

 

«Galicia contada aos non galeguistas», de Manuel Veiga Taboada

 

Edicións Xerais de Galicia presenta entre as súas novidades desta primavera estraña, un libro ben curioso, pois polo contido e pola súa edición sáese do común e consegue sorprender, sempre que á súa lectura se entre con mirada aberta, procurando atar ben os prexuizos. Pois ben, o xornalista Manuel Veiga Taboada pon nas mans do lector experto e adulto este Galicia contada aos non galeguistas a modo de pequeno manual para desfacer estereotipos (algúns, que quedan outros tantos ou máis) sobre o que vén sendo iso de ser galegos, que vén sendo iso de Galicia e por que pasa o que pasa.

A través de pequenos capítulos, o autor convídanos a unha viaxe por esa “paisaxe tatuada” que constitúe Galicia, avísanos de que “observar os camiños” levaranos a coñecer o país, que algunha das claves está en saber quen son e quen foron “os donos da terra”; explícanos por que Galicia é unha “fábrica de ministros” ou que “a ambigüidade da escaleira ten explicación”, entre outras. Manuel Veiga rende contas das fontes históricas que nutren a súa versión desta Galicia que cómpre recoñecer, o que motiva a buscar novas lecturas e exploracións históricas.

A edición dun tamaño ergonómico garda tamén a sorpresa das ilustracións de autoría de Jano (Francisco Fernández-Zarza).

Desde a óptica das bibliotecas escolares este libro pode motivar debates interesantes en reunións de clubs de lectura de alumnos dos últimos niveis do ensino ou de grupos de adultos, o mesmo que algúns dos seus capítulos poden dar entrada a outras lecturas máis específicas da historia de Galicia; por todo isto é un material a valorar para a súa inclusión na colección das bibliotecas de ensino secundario.

Comentarios pechados